måndag, december 29, 2008

Sjukläger

Efter en trevlig kväll hos Micke och Annelie i lördags så tog vi bussen ner till stan för att hämta bilen och åka till Partille på middag. Kallt som attan ute! Vi hann med en sväng på Allum innan det var dax för middag. Underbar köttgryta och ris. :)

Vi sov över för vi skulle till IKEA idag på dagen, men i morse vaknade Calle med feber så efter att ha tryckt i honom lite tabletter så fick jag köra hem oss. Handlade lite på Konsum på vägen, sedan hem och stoppa ner honom i soffan och där ligger han. Hyfsat utslagen med strax över 39 grader i feber. Jag och Sessan håller varandra sällskap i fotändan av soffan så det lär bli lugnt här ett par dagar framöver.

Nyår verkar bli en hemma-historia, med eller utan sällskap vet vi inte ännu. Alla andra verkar ha planerat sin nyårsafton typ i förväg. He he... Men saker och ting har en tendens att lösa sig så småningom ändå. :)

Igår köpte vi en fin spjälsäng till bebisen med. Hittade en jättefin på Blocket som pappa var och kikade på, eftersom den fanns i Trollhättan. Nu ska den bara hem hit, men så bråttom har vi ju inte än. :) Tack för hjälpen papsen! :)

Kram på er!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag kan underhålla med nyårsdans om ni känner er sugna kostar bara 15 kr i min inte så farligt va?! =)

mamsen sa...

Pappa hälsar varsågod, hoppas vi får besök av er så ni kan hämta den fina sängen. Krya på dig Calle, ledsen att jag släpade hem bacillen till er, själv har jag fått en specialmedicin av Kent - cognac, socker och varmt vatten, testa det
kram