söndag, december 14, 2008

Lucia, glögg & pepparkakshus

Så har det varit lucia igen. På jobbet hann vi med 2 luciatåg, ett på Net on net och ett för föräldrarna på kvällen. Jätteduktiga ungar, inte minst på kvällen när vi slog ihop två avdelningar för ett större tåg. Trevligt, trevligt. :)

På luciamorgonen gick jag och Elliot upp tidigt för att titta på lucia på tv. Jättemysigt! Vi åt lussekissar och pepparkakor i ljuset från stearinljusen. Sen somnade jag på soffan och Elliot roade sig med chokladkalendern. ;)

På dagen åkte vi ner till Magnus och Pernilla för lite pulka med ungarna. Det slutade med en snabb vända i backen med halvmuttriga barn och sedan shopping av mat inför kvällen. Franken och Madde kom med och vi åt gott kött a la Calle. Jag bakade en bunt pepparkakssticks med ädelost igen. De gick verkligen hem hos lilla Sindra. He he.


Elliot och Freja lussade runt för det vilda.


Idag är det tredje advent. Helt sjukt att det bara är en knapp vecka till jul.


Jag fixade mitt pepparkakshus idag. (Ja, det är en liten krona på toppen ;). Ja, den är köpt på Hjärterum. He he.)



Elliots hus blev fixat det med.


Mycket koncentrerad dekoratör. ;)
Just nu byter Calle blandare i köket till den nya vi köpt. Vi har även varit på lamputförsäljning och hittat nya lampor till köket som ska upp med. Snart sätter jag stopp för renoveringsivern för att hinna städa till jul. Kan ju inte äta julbord med halva verktygsparken på bordet heller. ;)
Kram på er!

2 kommentarer:

mamsen sa...

Vilka fina hus, Elliots har ett präktigt snötäcke, ha,ha.
Kram

Bror sa...

Jag är klart imponerad över Elliots hus. Det krävs en gedigen takstols-konstruktion för att bära sådanna snömängder :) Ditt vad oxå fint.
Ang. renovering så tar jag för givet att ni är färdiga INNAN jag kommer till er.