lördag, december 20, 2008

Dagen gick fort idag

Vaknade vid 9-tiden, regnade som attan ute. Inte kul att ens gå ur sängen då, men jag måste ju upp och ta min spruta som vanligt. Efter 3 fjantiga försök att få stuckit mig i magen gav jag upp och hittade på nåt annat en stund. Plockade ur diskmaskinen, satte igång en tvätt, städade upp lite i köket och griljerade en julskinka. En dryg timme senare så gav jag mig på sprutan igen och lyckades få i mig medicinen i alla fall.

Gjorde frukost och väckte Calle. Efter att ha ätit så gjorde vi planer för dagen, julklappsjagande. ;) Passade på att övningsköra när vi ändå skulle till stan. Tog oss oskadda till Knalleland i alla fall. ;) Som halvtjock och gravid ska man passa sig för Knalleland i julhandeln, 2 mils kö till varenda toalett. Inte skojsigt när man blir kissenödig varannan minut.

Nu fick vi i alla fall handlat en hel del prylar och det var ju bra. Sitter och småtittar på Harry Potter på Femman och Calle slumrar i soffan. Funderar på att plocka fram lite skinka och knäckemacka, det är ju dax att tjuvsmaka på skinkan.

Kram på er!

2 kommentarer:

mamsen sa...

Här serveras första skinkmackan den 23:e till Helenas stora sorg. men traditionen lever vidare. Välkomna
Kram

lillasyster sa...

fan va gött me skinka!!