måndag, november 24, 2008

Fullt upp hela helgen

Så har man överlevt ännu en helg och är tillbaka på jobbet. Har varit en hektisk, men suverän helg ändå. I torsdags spontan-åkte vi till IKEA och köpte två nya soffor, soffbord, matta och en del småprylar som vi satte upp i vardagsrummet. Det blev jättefint! Bilder kommer när jag kan koppla upp mig hemma igen.

Hela fredagen var jag hemma och fixade iordning inför lördagens stora partaj men jag följde med Catten och Helene till Poolhouse och spelade lite biljard på kvällen. Vid 23.30 var jag slut så då fick Catten köra hem mig. ;) Calle var ute med jobbet på after work och kom inte hem alls.

Vaknade vid 9 på lördagen och satte igång med städningen inför festen. Är hemskt nöjd med nya sofforna! Lagom till första gästerna ramlade in så var jag klar med det mesta. Sedan gick hela dagen i full fart. Vi band julkransar, några var på promenad medans vissa andra åt pizza för att inte svälta ihjäl, vi bakade pepparkakor, drack glögg, lagade mat och åt trerätters. En hejdlös massa snack och catching up pågick hela kvällen. Calle kom hem framåt midnatt någon gång och sedan satt vi uppe till nästan 4 och pratade med Vickan som sov över. Det var i alla fall hur kul som helst! Länge sedan jag såg alla tjejerna och nu vet vi att iaf 16 personer får plats på långbord i vardagsrummet. ;)

Söndagen spenderades med lite småstädning, scones till frukost och slappande i soffan. Välbehövligt och skönt.

Lilla krypet bestämde sig i fredags natt för att göra sig känd för omvärlden och sparkade lite så det kändes på utsidan av magen och efter att ha muttrat åt det ouppfostrade barnet som inte sparkar på kommando så fick pappa Calle äntligen känna igår kväll när vi gått och lagt oss. Idag på morgonen har det varit ett himla hi-life i magen. :) Det bor någon där inne! ;)
Ultraljud på tordag... Spännande!

Kram på er!

5 kommentarer:

lillasyster sa...

vilken helg du haft haha kul :) självklart fixar ja damsugaren! eller kanske inte ;) ni får väll använda byggdammsugarn tills jag blir kung o kan köpa en till er ;) kram

PS: idag har ja fuskat o plockat ner julsakerna från vinden och snurrat in min "balkong" i ljusslinga hihi

mamsen sa...

Det verkar som om vi alla haft fullt upp den här helgen. Hälsa maginvånaren från mormor
Kram

Lilla pissmyran sa...

Vilken kul helg du har haft då.. Själv var jag ute å svirade i lördags med Anna å Pölsa, jätte trevligt.
Det priset e vad man kan köpa den för på nätet med inkl. frakt.. E du oxå sugen på den ;)

Kul med nya soffor, ska bli spännande att komma på jul å titta på inköpen.
Kram
P.s Mejlar dej en lista senare.

lillasyster sa...

kanske ska han sätta upp kökshyllan, enliten hylla i fönstret, kristallkronan kolla inför bytet av köksbänkar me fattar du väll ;)

lillasyster sa...

ni har ju all tid i världen menar ja..vill helst bli klar i lägenheten innan ja ska flytta ut ;) tack för en trevlig fika idag! ses i morron kram