söndag, november 02, 2008

Efterlängtade köksbilder :)


Väggarna målade, plast där diskbänken ska vara, men ännu inget vettigt golv.




Golvet har kommit på. Första middagen vid ett riktigt bord på evigheter blev det den kvällen :)




Bygga, bygga stommar och montera prylar till lådorna.




Sen kom vitvarorna...



Efter 15 vändor av "nu får vi plocka bort skåpen igen för att fixa nåt" så börjar det faktiskt se ut som ett kök. ;)



Calles nya tv ;) Näe, ska man laga mat i nya köket så är det väl ändå inte så nödvändigt med belysning? Misstänkte det... ;)


Vitvarorna är på väg in, även om fläkten mest ser ut som om den är på rymmen.


Så kom det nya köksbordet och så blev allting så himla fint. :P


Jag ger mig! Jag gillar kandelabern jättemycket! ;)


Så färdig som det kan bli för tillfället. :) Saknas lite kakel och sånt.




Andra sidan av härligheten...



Och här kommer allt på en gång! :)




I nya kök kan man till exempel testa reflexerna på 6-åringar ;)



Eller så kan man gröpa ur slemmiga, stinkiga pumpor och bygga lyktor av dom. :)

Så där! Det var renoveringen i korthet, verkligen i korthet. Hoppas värsta nyfikenheten nu blir stillad. ;)


Kram på er!

7 kommentarer:

Lilla pissmyran sa...

Det blir ju jättefint :)
Var kan man köpa överdragen till köksstolarna? Skulle vilja ha till mina stolar i vardagsrummet...
Ser fram emot julen när vi ska komma å hälsa på er..

Kram Marika

mamsen sa...

Jätteroligt att få se från början till slut.
Det är jättefint
Kram

lisa sa...

haha jaa men jag lever juh därefter oxå bara att gå på toa tar juh en halvtimme en kvart ner på toan och en kvart för att ta sig upp du kommer säkert känna igen dig om ett par månder haha ja men vänta bara efter att den är ute då är det du och jag på löpbandet på svenssons =)

lillasyster sa...

haha ja de va pimp/häxa med touch av jultomte stil på den hatten vill ja lova :)

Evamy - i väntan på bebis! sa...

Åh! Jag vill ju också göra om :) Kanske skulle skaffa oss ett eget ställe och sådär först men :P

Evamy - i väntan på bebis sa...

hehe jaså :) Men det är alltid kul att hitta bloggar som renoverar och så tycker jag!

Jag kom på det med julmusten nu att börjar jag dricka den tidigare har jag ju längre tid på mig att njuta :)

Evamy - i väntan på bebis! sa...

Det låter spännande! Jag ska nog hänga kvar =)

Jo det går bra med magen :) Den börjar växa till sig nu! Alla säger att jag har sån liten mage men snart säger det nog pang så kan jag inte röra mig längre :P haha

Grattis till en liten bebis nu också :) vecka 15, dom veckorna vill jag inte ens komma ihåg! Mådde så satans illa :P