lördag, september 06, 2008

Presidiemiddag och kåren

Igår var jag på den årliga presidiemiddagen på kåren. Varje år samlas vi som suttit i kårens styrelse och käkar god mat, gycklar och har trevligt en hel kväll. Alltid himla trevligt och igår var inget undantag. Vid 18-tiden kom jag ner till Träbaren och under en timme droppade övriga in medan vi fick välkomstdrink och lite snacks att roa oss med. När alla var samlade så var vi 24 stycken som tog plats vid bordet. Jag har under de år jag varit med, nästan alltid hamnat bredvid eller i närheten av Costi som satt i styrelsen 95-96 och i år var inget undantag. Tur att han är förbannat trevlig. ;)

Kvällens meny bestod av räkbakelse, potatisgratäng och fläskfilé och som avslutning en chokladmousse. Helt okej mat. Till middagen serverades vin, öl och alkoholfritt. Jag höll mig till det sista alternativet eftersom min förkylning inte riktigt vill ge med sig. Halva huvudet har varit ömt i några dagar och Alvedon gör inte ett jättebra jobb med att ta bort det. Alkohol hade nog inte gjort det bättre, mer än möjligtvis för stunden. ;)

Hur som helst så var middagen jättetrevlig och gycklen fantastiska, vad annars. ;) En särskild eloge till Christian (styrelsen 06-07) och hans version av en gammal Povel Ramel-låt från Knäpp upp-revyn. Helt fantastiskt!

Idag är Calle borta på svensexiga aktiviteter hela dagen så jag sitter i hans pyjamasbyxor och dricker kaffe i soffan. Funderar på att snart börja packa lådor. Vi kommer att få nycklarna till huset på måndag, även om det kommer att vara en speciallösning under de första veckorna eftersom lagfarten inte blir klar förrän 26 sept. Så vi kommer att hyra vårt eget hus, typ gratis, de första veckorna. Intressant variant.. ;)

Kram på er!

2 kommentarer:

lisa sa...

jag är en busig sktunge ;)

lillasyster sa...

ja lisa e pappa!! :)