tisdag, september 09, 2008

Husnyckelägare!

Igår fick vi nycklarna till vårt hus! Eller ja, huset är inte vårt än, just nu hyr vi det bara utan kostnad tills dess att sista lagfarten slutar krångla och går igenom. Banken som handhar den verkar inte ha så bra fart alls.

Men hur som helst så har vi nu nycklarna och Calle har kört ut ett par vändor med lådor redan. Idag ska han köpa brädor och börja måla dem så vi kan byta ut de dåliga brädorna på fasaden. Jag tog Elliot till skolan strax innan 8, men fick vända och gå hem igen. Den otroligt skarpa lysrörslampan i hallen på skolan fick mig att börja kolla på en prick han hade på överläppen och då hittade jag plötsligt små svinkoppor i näsan på honom. Så det var bara att vända och gå hem igen och lämna honom med Calle. Får hoppas att han är snäll och trevlig så att Calle trots allt får något gjort i huset. Själv jobbar jag till 17 så jag är inte till mycket nytta direkt. Packade lite fler lådor hemma igår så det går sakta men säkert framåt. :)

Kram på er!

2 kommentarer:

lillasyster sa...

säg till när ni ska beställa så få vi se, än så länge är det nog bäddmadrassen som e störst i min beställning

mamsen sa...

grattis,grattis!
Det måste vara en underbar känsla
kram