torsdag, augusti 21, 2008

Elliots första skoldag!


Inlägg nummer 200 i bloggen firar att Elliot idag har börjat i skolan! Förskoleklass! Han är sååå stor nu. Här är han påklädd och reda att promenera till skolan. Jag tror bestämt att det redan här var en och annan fjäril i magen. :)


På skolan hade han gjort sin egen namnskylt på hyllan. En stridsvagn som skjuter hjärtan! Kan inte för mitt liv förstå hur han kommit på den idén, men så är det också svårt att veta vad som rör sig i hjärnan på en 6-åring. Kanske är han inspirerad av Timbuktus låt Kärlekens bandvagn? Inte vet jag, men en klockren namnskylt är det hur som helst.




I klassrummet fick alla barnen en plats och sedan var det presentation av lärarna. En härlig trio ska ta hand om min unge och hans klasskamrater och jag tror det kommer bli jättebra. :) Fina nya lokaler har de också fått att arbeta i. Jag vill också jobba i barack.. eller förlåt.. moduler heter det. ;)



Elliot har hittat sin plats och har genast skapat nåt av sin namnlapp. Den överlevde i ungefär 6 sekunder. Hi hi!

Så nu är han officiellt stor. Hu! Det gick fort det. Nu hoppas jag bara att han ska trivas och få det bra med nya fröknar och lokaler, men jag tror inte jag behöver oroa mig.

Kram på er!

4 kommentarer:

lisaah sa...

Herregud killen sitter i en skolbänk det är stort =) Och grodan har blivit stor =) Ge honom en KRAM från Tant Aggro =)

lisaah sa...

och jaa det stämmer luke rhinehart tror jag att författaren heter kan ha fel men nåt sånt är det =)

lillayster sa...

hehe kul o se hur han har de i skolan du :)

Orolig Morbror sa...

Se där. Elliot Snigelkott tar ett stort steg mot att bli en overallklädd tokpackad högskolestudent. Vad ska han annars bli med de föräldrarna...