tisdag, augusti 05, 2008

Dagens rapport

Vaknade idag av att min körlärare, Åsa, ringde och undrade vart jag var nånstans. Den körning som jag igår fick veta var ombokad till 12.35 var inte det alls och jag var 10 min sen till min ursprungliga körning kl 7.20. Förbannat! Det var bara att kravla sig upp och i kläderna för att gå ner och möta upp bilen utanför huset. Jag som skulle diska, duscha och skriva färdigt i körhäftet på förmiddagen.. Ja, ja, något rätt blev det i alla fall för körningen idag gick fint. Inte ett enda kärringstopp idag, tror jag börjar bli sams med Volvon ;) Dagens övningar var enkelriktat, cirkulationsplatser, körfältsbyten, placering, tecken och trafiksignaler. Var lite dålig på placeringen några gånger, men överlag gick det bra och det var skönt. Behövde en bra dag vid det här laget.

Imorgon ska jag köra men annan lärare för Åsa skulle åka på halkkörning i Jönköping. Övningarna blir att köra efter anvisningar och skyltar. Ska hitta på 2 egna mål att köra till, dit jag hittar ganska bra. Funderar på att köra hem och ev hem till Catten. Det blir stadskörning hela vägen och både trafiksignaler, körfältsbyten och cirkulationsplatser. Ska fundera på det ett tag till. :)

Lillebror: Vi har alkolås i bilen ;) Så sorry! Söt unge du fått till förresten (igen) ;)

Kram på er!

Inga kommentarer: