fredag, juni 27, 2008

Överlevde!!!

Puh!
Det där var en pärs för nerverna! Det var nätt och jämt att jag tog mig in genom dörren till tandläkarens kontor. Höll på att vända 4 gånger på vägen dit och fick tänka 2 gånger innan jag kom på hur man öppnar dörren för att faktiskt komma in till kontoret. Fick fylla i en fin journal och redan där berätta att jag inte hade någon ordinarie tandläkare.. Jobbigt.

När jag kom in tog det tandläkaren 2 minuter att konstatera att jag inte har några hål, men tandsten har jag tydligen gott om. Så gott om den att den så småningom hade orsakat mig tandlossning och så roligt ska vi definitivt inte ha! Fick en akuttid hos tandhygienisten nu på onsdag. Tandläkaren lät mig förstå att jag verkligen skulle behöva komma regelbundet framöver och att hygienisten omöjligen skulle orka ta bort allt på en gång. Dessutom, lade han till, skulle jag inte orka med att gå igenom en sån behandling i ett svep. Huga! Ser inte fram emot det, men har man ta-tag-i-livet-vecka så är det väl bara att bita ihop antar jag. Eller ja.. gapa stort är väl mer praktiskt för både mig och hygienist antar jag men... He he.. uselt skämt, jag vet... :P

Kom nog rätt billigt undan för den här gången. 160 kr för dagens besök, max 1000 kr på onsdag. Mina skräcktankar om att få betala med halva lönen redan idag känns, tack och lov, lite mer avlägsna nu. Men jag lär väl få sota för att jag inte skött mig hittills... Så brukar det vara. ;)

Kram på er!

2 kommentarer:

lillasyster sa...

uga jag ser inte fram emot mitt tandläkar besök om ungefär 4 år när jag anser mig ha råd igen:))

Lisa sa...

Du är en förebild! Jag ska se till att få tandläkartid när jag kommer hem haha =)