söndag, juni 15, 2008

Monster Jam på Ullevi!

Maximum Destruction och Tom Meents högt över det största hoppet under freestyle-tävlingen.
El Toro Loco var inte sämre. Han vann till slut hela freestyle-tävlingen.
Elliot får autografer av Taz förare. Han gillade att Elliot hade både tröja och vimpel med hans truck på. ;)
Jag, Catten och Ellioten framför Grave Digger. Man kände sig inte direkt stor där. ;)


Nu har vi varit på det sedan länge efterlängtade Monster Jam i Göteborg! Vi hade toktur med vädret och det höll sig någorlunda hela dagen. Vi började med att jaga autografer och titta på bilarna på Pit Partyt som var mellan 10-12. Vi lärde oss att det krävs typ 4 vuxna för att hinna få nästan alla autograferna. Några som står i de längsta köerna (jag och Catten) medans några springer med ungen till de köer som är kortare (Calle och Håkan). Vi fick med alla utom den från föraren av Grave Digger.. Man kan inte hinna allt. ;)

Showen höll sedan på mellan 14-16.30 och det var vansinnigt roligt! Vi hade fått jättebra platser väldigt nära planen, men tillräckligt högt upp för att se bra. Satt precis vid ena långsidan och såg precis allt. Man kände till och med i hela kroppen när bilarna drog förbi, det vibrerade av motorerna! Häftigt!

Det var inte utan att vi alla var helt slut när vi väl kom hem. Låg utslagna i soffan och tittade på katastrof-matchen mot Spanien och var i säng redan strax efter 21. Så kan det gå! ;)

Kram på er!

1 kommentar:

lisa sa...

Ja jag förstår att ni hade en kalasdag avis är jag för jag var tvungen att jobba :(