måndag, juni 16, 2008

Ett evigt trixande är det...

Här är det fullt upp som vanligt. Idag har vi uppdelade aktiviteter. Jag har varit hemma sen strax innan 14 och har hunnit städa, diska, ringa körskolor, ringa veterinären, dammsuga, fixa kattlådan och har precis börjat tvätta. Blandade resultat har det varit.
Städ och disk - funkar bra
Körskolorna - inte en enda har intensivkurser när jag har semester. September är tidigast.
Veterinären - pratade med telefonsvararen, blev uppringd och kan nu hämta nya piller till katten imorgon. Mer knark till kattkräket.
Dammsuga - skojar du? jag är proffs på det vid det här laget
Kattlåda - blästatus innan, nu ren å fräsch
Tvätt - pågående

Calle å sin sida tog vägen förbi Dalsjöfors på vägen från jobbet för att kolla på ett hus. Börjar bli toktrött på att ränna dit ett par gånger i veckan för att kolla på massa hus så nu får han för-scouta och boka en andra visning jag kan gå på om det ser någorlunda intressant ut. Elliots största problem för dagen är att han Transformer inte fäller ut sig som den ska. Alla har vi våra egna bekymmer. ;)

Ser väldigt mycket fram emot midsommar. Jag hoppas bara att det löser sig med ställe att vara på. Det märker vi imorgon.

Nu ska jag snart jaga ner i tvättstugan igen. Blä, vad jag inte gillar tvättstugan. Vill ha en egen maskin och köra när jag vill! Ibland längtar jag efter ett hus så jag håller på att bli knäpp. Att det ska vara så svårt att hitta nåt bra, eller att få andra att hålla sig borta när jag hittar ett jag vill ha. ;)

Där gick larmet, tvätten klar! Vi hörs!

Kram på er!

2 kommentarer:

mamsen sa...

Stressa inte ihjäl dig. Vad är det för hus ni ska titta på nu?
Ha en bra midsommar! Vi får besök av Helena, ett hastigt påkommet beslut.
Kram

Anonym sa...

Körskolor i Varberg eller Gbg har inte de intensivkurser, de är ju mer sommarstäder ;)

Fast då blir det ju pendeltid också :/