onsdag, maj 28, 2008

Puh!

Oj, vilken resa det var igår! Vi hade strålande väder hela dagen och allt gick som planerat. :) Vi traskade runt i Varberg och stannade till lite här och var. Barnen kikade på den stora fontänen på torget, lekte på lekplatsen vid Socitén, vandrade runt på muséet i fästningen, plockade snäckor vid strandkanten och käkade glass. Däremellan fikade vi på varje tillgängligt ställe. Dom älskar verkligen att få ha med sig matsäck och stanna för fikapaus stup i kvarten. :)


Trevlig vy från fästningen.


Mera vacker vy.


Ja, ja ;) Men det är ju fint ju... ;)


Eftersom jag alltid har kameran så hamnar jag ju inte direkt med på bild. Då får man fota sig själv lite då och då... ;)

Nu har jag varit uppe kl 5 tre dagar i rad, så det känns som rena sovmorgonen att inte behöva gå upp förrän 6.30 imorgon. Tur man inte har såna här grejer för sig varje vecka, då hade jag varit helt död. :)

Skönt att sluta tidigt idag hur som helst. Ska ta en promenad ner till stan med Elliot om en stund och försöka hitta ett par sandaler till honom. Smått varmt om tassarna ute om någon nu har kunnat missa det. ;)

Mamma:
Jag rekommenderar sallad till matsäck. :) Jag gjorde en på sallad, tomat, gurka, rödlök, grillad kyckling och fetaost. Lite olja, äppelcidervinäger, salt och pepparmix på gör att den håller sig fräsch över natten i kylen även om du gör den dagen innan. ;)

Kram!

1 kommentar:

mamsen sa...

längtar till Varberg. tack för matsäckstipset
Kram