måndag, april 28, 2008

Trevlig helg, trots barn på penicillin.

Det har varit en trevlig helg, även om den började mindre trevligt med ett besök på vårdcentralen i fredags efter jobbet. Elliot hade en ful blåsa på tån när han kom från pappa förra helgen och den blev så småningom infekterad och det kändes som att det var smart att kolla upp den innan helgen. Elliot passade på att be sköterskan kolla halsen och örat för han tyckte han hade lite ont. Och visst, det var infektion både i tån och i halsen. Troligtvis samma bakterier som orsakat både sa dom, och dessutom var det en käck öroninflammation i ena örat. Så det var bara att gå till apoteket och köpa alsolsprit och hämta ut penicillin. Konstigt nog har han varit helt opåverkad av det, med undantag för en liten febertopp i fredags kväll.

Lagade tokmiddag i fredagskväll och avnjöt tillsammans med Calle och Catten. Först avokadohalvor med hemmagjord räkröra och sedan fetaost-fylld fläskfilé med klyftpotatis. Det var hemskt gott att göra en röra på smulad fetaost, färsk persilja, basilika och finhackad tomat att fylla filén med. Rekommenderas! Gick med Catten och Tove ut och tog en öl på Biljarden och sedan hem igen.

I lördags hade Catten inflyttningsfest och jag var med henne och handlade på dagen. Handlade lite saker hem och till ungarna inför kvällen. Hade jättekul hela kvällen och Elliot var på sitt bästa humör och charmade dom flesta med sina hyss. ;) Åkte hem vid midnatt ungefär.

Söndagen var slapp och trevlig. Mulet på förmiddagen men lite solstrålar på kvällskanten.

Idag är jag hemma med Elliot. Han reagerar lite på penicillinkuren och var väldigt trött i morse. Han somnade till och med om efter Calle gått och det är ett klart tecken på att han inte är helt okej. I vanliga fall är han otroligt vaken 2 sekunder efter han öppnat ögonen, men inte idag inte. Han har lite feber med, men har man 3 infektioner på en gång så kanske det är befogat. ;)

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sedan hugga tag i lägenheten. Behöver både damma och tvätta golven så det får jag väl roa mig med idag antar jag. Lär dock inte ta hela dagen med tanke på att lägenheten inte är alltför stor, men jag kan nog hitta att göra om jag får tid över. Torka skåpluckor, sortera i skrubben, rensa skåpen, gå igenom min och Elliots garderober och så ska jag tvätta ikväll med. Så det blir inte ledigt direkt. ;)

1 kommentar:

mamsen sa...

Maten låter god. Stekte ni filén eller lagades den i ugnen? Pussa på sjuklingen från mormor.
Kram