onsdag, februari 06, 2008

Var är min vår??

Nu har jag allvarligt börja undra var min vår tagit vägen! I morse gick jag till jobbet 05:50 och nog fasen var vår-fåglarna uppe å sjöng i trädet på gården. Det måste vara dax för den nu. Vi har små skott på alla buskar, linfröna har grott i frökapslarna från i somras och smultronplantorna börjar få knoppar. Nåt har gått snett här det är jag säker på!

Jag råkade sluta röka lite oxå, på tal om inget. Får väl se hur länge det håller, men jag tänkte hålla mig till feströkande och i övrigt ett minimalt intag av nikotin. :) Det var inte planerat men vafasen... He he.. Har inte rökat sedan i lördags faktiskt.. :)

Kram på er!

2 kommentarer:

mammapappa sa...

Hej!
Våren lyser med sin frånvaro även här, regn och slask är det enda som vi får, fast fåglarna gör vad de kan för att locka hit våren.
Lycka till med rökuppehållet.
Kram

lilllasyster sa...

du e så duktig du :) keep up the good work... vi har heller ingen vår... idag va de så grått så ja höll på att kräkas!