onsdag, februari 27, 2008

Man ska inte ge sig så lätt...



I december 2006 fick jag för mig att jag skulle leta rätt på sagoboken som min sambo alltid rabblar upp utantill... "Filip var en liten hund, som fått gå ut en liten stund, och nästan med detsamma, sprang han bort ifrån sin mamma..." ;) I vanliga fall kan man ju lätt googla fram sånt där, men inte den här boken inte! Efter många om och men så hittade jag den på ett antikvariat i Lund och beställde den. Med min vanliga tur så var boken borta när de började leta efter den så det blev ingen bok.

Blev måttligt förvånad när det damp ner ett mejl i inboxen i slutet av förra veckan där antikvariatet meddelade att de nu hade fått in ett nytt ex av boken! Beställde bums och idag kom den på posten! Nästan i nyskick trots att den är tryckt 1944! Dock kostade den ett par kronor mer än de 5:50 kr som står tryckta på baksidan, men det får den vara värd. ;)

1 kommentar:

mamsen sa...

ska du läsa godnattsaga för den store killen nu
Kram