måndag, februari 25, 2008

Hektisk helg...

Ja fullt upp har det varit med att få in mer möbler i Cattens lägenhet. I fredags var det festplanering med Gotland och Bella och i lördags drog jag och Catten till IKEA för att shoppa till hennes lägenhet. Första besöket var på Chilli där hon hittade en soffa... som inte fanns inne utan anländer om ett par veckor. Vidare till IKEA, där inget hon ville ha fanns... Till slut hittade hon sängram, nattduksbord, byrå å massa andra nyttiga prylar av typen grytor och prylar. Tillbaka till Chilli för att kolla på tv-bänk som sett intressant ut redan tidigare på dagen. Hämtas på lagret i Sisjön, bara öppet på vardagar... Hopplöst!

Väl tillbaka i Borås var det bära, bära paket in till lägenheten och sedan bygga ihop prylar. Det tog oss ett tag men sen var det mesta uppe i alla fall. Lyckades dock krasha ett av de nyinköpta glasen, typiskt. Strax därefter skar jag mig på kartongen som glasen varit i. Fixade mat till oss och pojkarna, som flyttat Håkans grejer hela dagen till hans nya lägenhet som han köpt. Tandoori-kyckling till alla, brände mig på gallret i ugnen. Typiskt. Några kalla öl var välförtjänta och väldigt goda den kvällen vill jag lova. Stupade i säng strax efter midnatt.

Söndagen var soptipps-dag så Catten tog med sina kartonger och annat skräp på släpet och jag samlade ihop en del här med. ÄNTLIGEN har den blåa soffan hamnat i en container för brännbart avfall!!! Tänkte fota det stora ögonblicket, men mobilen låg i bilen, det regnade och jag orkade inte bråka med det. ;) Sedan jagade vi runt Mio efter tv-bänk. Hittade lampa. fint fat. ljusstakar och klädhängare och en bra tv-bänk... Som inte fanns inne på lagret... kommer om en vecka... Catten har inte den största turen med sina möbelinköp... ;) Fast vi har haft rätt kul ändå... He he.. Fick mumsig söndagsstek hos Cattens mamma i Dalsjöfors. Den var god den! Tack för maten igen! :) Nu måste jag lära mig att göra stek oxå... hehe...

Hämtade Elliot och gick skallgång efter mer nyttiga prylar till Catten på Eko-hallen. Hittade lite tallrikar och grejer som hon behövde. Jag och Elliot fick 3 par strumpor var. ;) Sedan storhandling på ICA i någon form av turbofart, lite långsamt men vi fick med det mesta. Det var väldigt skönt att komma hem sedan.. I alla fall tills jag insåg vilken sabla röra det var hemma. Här jobbar man hela helgen för att det ska bli fint hos någon annan sedan bor man själv i en soptipp! Katastrof!! Spenderade hela kvällen med att packa upp mina IKEA-inköp och städa/diska hela lägenheten. Död vid 22 när det var klart, men fint blev det.

Lillasyster: Jag har köpt en egen skruvdragare! Den är råååsa!! :)

Mamma: Ja, det är Kilten som blivit pappa till en liten Linnea. Den 23 februari för att vara exakt. :)

Inga kommentarer: