torsdag, februari 14, 2008

Alla Hjärtans Dag.... verkar inte som man kommer undan den direkt..

Vaknade i morse av att Elliot slängde sig i sängen och glatt vrålade "Grattis på alla hjärtans dag!!" och pussades som en tok. Fick en fin teckning ihopvikt som ett flygplan. Svårt att inte bli glad av hans egenkomponerade "Mamma du är så söt, jag älskar dig". :) Han hade dessutom gjort frukost, en skinkmacka och ett stort glas O'Boy var. Mackorna vackert upplagda på döskallebrickan jag fick när jag fyllde 30. He he... Sen häver han i sig sin frukost å studsar in på sitt rum och tittar på Robin Hood. Där sitter en förvirrad, nyvaken mamma med sin halvätna skinkmacka och undrar vart blixten slog ner och hur i hela fridens namn den prickiga vattenkopps-ungen har fått tag på all energi. Söt var han i alla fall. ;)



PS. Kolla Shrek-öronen på hans 'Ö' och 'Ä'! *flinar* Sååå söta!

Fattar för övrigt inte varför han inte får fler vattenkoppor än vad han har. Han har haft kanske 25 större varianter, varav jag har lyckats se vattenblåsorna på kanske 7 innan dom försvunnit och blivit skorpor. Däremot så får han hela tiden små röda utslag på diverse ställen, igår på näsan och rumpan och idag har det kommit på hakan och fler på benen. Attans skumt... Undrar just om han smittar fortfarande... Kan ge mig fasen på att han kommer få vattenkoppor en gång till bara för att han inte har så många koppor nu.

Men, men... För att fira en VAB-Alla-Hjärtans-Dag så ägnade vi oss åt att baka bullar. Kom på att jag aldrig nånsin bakat kanelbullar ensam och det är ju smått pinsamt efter att ha haft en kanonfin hushållsassistent i typ 4 år, eller om det är 3... ;) De senaste 2 månaderna har jag använt den mer än någonsin och idag var det alltså kanelbullarnas tur. Fascinerande hur det alltid är så jobbigt att baka innan man börjat, men när man väl står mitt i allt så är det plötsligt klart och det var inte alls så himla jobbigt. Bekvämt nog så glömmer man det lagom tills nästa gång man får ett infall att leka amatörkonditor. Goda blev de i alla fall.. Så nu finns det ingen mjölk att baka bröd med, för vi bullkalasade upp alltihopa, jag och lilla monstret. ;)



Vissa ägnar sig på heltid åt att njuta av dagen, helt och hållet på sitt eget vis... ;)



Den högt ärade Prinsessan Vespa får avsluta dagens inlägg, i dagens snyggaste pose! Hoppas att alla har en fin-fin Alla Hjärtans Dag, hur ni nu än väljer att spendera den. Men glöm inte att det finns åtminstonde 364 andra dagar på året då nära och kära kan behöva få höra hur mycket du tycker om dem... :) Kan man inte säga det då, så kan man lika gärna låta bli idag med.

Kram på er!

2 kommentarer:

mamsen sa...

Hej!
Ta vara på de stunderna, snart är han stor och ömheten visas inte så tydligt. Själv fick jag en stor bukett tulpaner av din far, inte illa det heller. Ska bli kul att träffa er, längtar.
Kram

lillasyster sa...

haha ja snacka om energi ;)