måndag, januari 14, 2008

Vi har fått nojja på att baka... ;)

En plötslig huslighet har sänkt sig över familjen på Göta och vi har börjat baka massa saker. ;) Det är ju faktiskt ganska kul, när man väl kommer igång och har sakerna som man behöver hemma. Igår när vi hämtat Elliot hos hans pappa så satte vi igång att baka egna pizzor till middag. Elliot hade hemskans trevligt när han valde vad han skulle ha på sin pizza... "bara goda saker ska jag ha", sa han. :) Gott blev det i alla fall och vi lyxade till det med hemmagjord kebabsås efter Lindahls recept. ;) Grästorps-nostalgi så det räcker och blir över. Nöjd unge med pizza såg ut så här:



Idag fortsatte vi med att baka bröd när vi slutat jobba vid 17-tiden och mitt i middagen kom jag på att jag nog var tvungen att baka Drömmar med. ;) Så nu har vi både nybakat bröd så det räcker hela veckan och dessutom en bunt goda kakor att lägga i frysen tills nästa celebra besök dyker upp. :) Lägger in några fina bilder som papsen kan kika lite extra på. ;)


Fina Drömmar, plåt 1 av 2. Ja, vi har provsmakat på 2 redan.. hehe..


Mumsigt bröd med... massor i frysen, lite kvar för ätning i veckan.. ;)

Jag känner mig inte färdig med husligheten utan det blir nog en omgång kanelbullar med framåt veckan, men sedan är det nog fullt i frysen för ett tag i alla fall. :)

1 kommentar:

mamsen sa...

Väldigt vad ni är rediga.Mmmm, ser gott ut.
Kram