torsdag, januari 31, 2008

Slappis-bloggarens återkomst...

Oj, oj, oj vad jag har slappat mig med bloggandet det senaste. Jag skyller allt på dåligt väder, inget dagsljus, möten åt massa håll och andra praktiska prylar som ramlar ner mitt i vägen jämt och ständigt. ;)

Elliot har varit på Gran Canaria i en vecka nu och har via sms meddelat att han leker och badar med Bamseklubben hela dagarna, att han äter 3 glassar om dagen och inte kommit i säng före 22:30 en enda kväll. *ler* Låter som suverän semester i mina öron. Själv får jag nöja mig med att läsa de nyanlända katalogerna från researrangören som damp ner häromdagen. Ganska trevligt det med.

Annars har jag mest funderat på planeringen inför Calles och Mattias gemensamma 30-års fest i mars. Jag och Bella har stängt av killarna från planeringen och löser det hela på egen hand. ;) Deras order är "Gör som du blir tillsagd, när du blir det!" He he.. Småshoppade lite inför festen igår med. Smått och gott som kan behövas... Blev ett par smågrejer till Calle med.

Klippte mig igår, skönt att bli av med de slitna topparna. Ska slänga i ny färg ikväll har jag tänkt. Alltid trevligt att vara nyfärgad inför en helg. :)

Pratat med mamsen om ett besök snart, har inte träffat dom sedan juldagen och jag tror det suger i Elliot-tarmen där. ;) Måste ju inspektera deras nya hus med, har ju bara hört om den fantastiska renoveringen via telefon. Inspektion är nödvändig. He he. Råkade dessutom skicka ett mess fel idag och det hamnade i mamsens mobil. Skulle fråga kollegan om hon ville ha marängsviss, men råkade skicka det till mamma. Hon ville gärna ha så hon blev smått besviken när det inte levererades någon. ;) Sorry!

Dessutom ska jag gratulera mig själv till löneförhöjningen! Inte för att vi fått den än, men det nya avtalet för oss förskollärare blev klart i veckan så nu ska vi få lägst 10, 2% mellan 2007-2009. På tiden att det händer nåt där tycker jag. Att satsa på förskollärarna är smart, vilka ska annars garantera den pedagogiska kvaliteten på förskolorna? Inte för att det inte finns kompetenta barnskötare och andra i verksamheten, men visst ska det löna sig med utbildning! Har ju inte skaffat mig studielån bara för att det är så förbannat kul att slava under CSN...

Nu ska jag ägna mig åt att aktivt avsky vädret en stund i soffan... lååångt under filten... liten stund i alla fall.. :)

2 kommentarer:

mamsen sa...

Även jag är värd en gratulation för nya lönen, eller hur. Hoppas vi ses snart,saknar inte bara Elliot.
Kram

lilllasyster sa...

frystorkat!? ucsh va svårt o ha i krukor på köksbänken :(