lördag, januari 05, 2008

100-inläggs jubileum!!

Där ser man, då har jag plötsligt babblat om mitt liv 100 gånger i den här bloggen! He he.. Då antar jag att man måste skriva något extraordinärt då. ;) Såå...

Det har varit en tyst dag här i huset, Elliot har varit hos tjejerna och lekt hela dagen. Men först så satt vi vid köksbordet och läste den hemska mumieboken. Han har varit rädd för den boken länge, men nu har han blivit tillräckligt nyfiken på den för att våga kika i den. Han var mest intresserad av de egyptiska mumierna och hade 2000 frågor om allt. Rolig unge det där. Han kom fram till att han nog snart var stor nog att våga ha boken inne i sin hylla. Den har hittills fått bo i förrådet och i min hylla i köket. :)

För att fira det hundrade inlägget kan jag ju berätta att kattkräket gjorde debut som levande fackla i morse. He he. Jag och Elliot satt i köket och tittade i mumieboken när katten bestämde sig för att ta en genväg från fönstret, över köksbordet och fram till boken som alla var så intresserade av. Illa nog för henne så hade vi tänt adventsljustaken för att elda upp det sista på ljusen... Ni kan ju tänka er vad som händer med lilla Fröken Fluffig Päls när hon kommer för nära en öppen låga... Just precis! Fräs!! sa det i kattpälsen och sedan rusade hon rakt genom lägenheten och lämnade ett stråk av stinkande bränd-päls-doft efter sig och gömde sig under sängen. Inte fick jag fram henne heller, ville ju bara kolla så det inte glödde nånstans på henne, men det fick jag inte! Hon var okej ändå så det var ju ingen fara med henne förutom att hon stank. Hehe..

Så nu har hon lite kortare morrhår och päls på ena sidan och jag gissar att hon lärde sig ett och annat... *skrattar*

Så dagen till ära så får ni en bild på den, numera något svedda, men fortfarande lika tjejiga Katten. :)


1 kommentar:

lillastyster sa...

haha kattjäkel :) förhoppningsvis lärde hon sig ett o annat :)

lilla elliot kanske ska bli arkeolog?? farbror stoffe skulle då bli välldans glad ;)