fredag, december 07, 2007

Vilken dag!

Åh fy vilken dag det har varit idag! Gårdagen var hopplös med jobb hela dagen, promenad till Systemet och hem igen med Elliot i släptåg, tvätt och sanering av kök och ugn. Var helt slut när jag vikt sista tvätten och sov sedan som vanligt halvt uselt och vaknade i morse allt annat än utsövd. Vet inte om ungarnas bakterier eller den starka thaimiddagen igår orsakade det, men jag och min mage har varit osams hela dagen. Kallsvettas konstant till på köpet. Inte nog med det så är det julfest på jobbet ikväll med.. Skakis som jag är så känns tanken på att ta ett par öl och äta lite julmat inte speciellt lockande just nu. Har dock 4 timmar på mig att bättra på mig innan festen börjar vid 19. Till skillnad från min amatör till syster som ska dricka glittercider ikväll så har jag riktig öl på kylning. *flinar* Fast så är det väl kanske att vara gammal. Fast hade dom gjort öl med glitter i så kan jag ge mig fan på att jag stått först i kön för att få köpa. ;)


Mina mumsiga kvällskamrater Krusovice och Urquell ;)

I år har kommundelen beslutat sig för att ge oss en fin-fin julklapp av det mer skrymmande slaget. Jag gissar att det ligger en fin pik inbäddad i det hela i och för sig. ;) En stilig sportbag i Grästorps IKs färger innehållande en stor vattenflaska och en handduk. Allt snyggt märkt med Borås Stad, Kommundelskontoret Göta. Jag som svor på att jag skulle hålla mig undan från profilprylar när jag slutat på kåren. He he... Så gick det med den saken. Men det är en fin väska och man har alltid användning för en vattenflaska och en handduk. Så tackar, tackar Göta KDK! :)



Nu ska jag häva mig i soffan och försöka mig på en cat-nap under filten innan det blir dax att hugga tag i dagens lista, dvs göra färdigt påbörjat saneringsarbete i ugnen, tömma kattlådan, dammsuga lägenheten, städa toaletten, kontakta barnvakterna och kanske till och med bli färdig i tid för festen. Vad jag nu ska ha på mig... Detta ständiga dilemma. Vädret uppmuntrar inte direkt till använding av vare sig fina kjolen eller chica skorna. Vadarbyxor och sydväst är väl teoretiskt sett det mest lämpliga för dagen, men det är ju trots allt julfest. Tomtekjol kanske? ;)

Näe, komadax en stund! Trevlig helg! :)

3 kommentarer:

lillasyster sa...

amatör!? de va de värsta jag har hört!! men iof när jag om ÅTTA år blir så gammal o vis som du kanske det inte är lika kul när de glittrar i flaskan längre ;)

Hoppas du kryar på dig o kommer iväg på festen! kram

mamsen sa...

Borås måste vara en stad med kosing. Vi får inget och har inte fått det tidigar heller, suck.Vi ska bara ge allt för ingenting. Krya på dig och ha en trevlig kväll. Julmaten är väl gratis oxå kan jag tro.
Kram

Lillebror sa...

Hmm... var tar glittret vägen? *orolig*