tisdag, december 04, 2007

Pepparkakor, pepparkakor, pepparkakor...

Dom är verkligen överallt dom där pepparkakorna... Hela förra veckan var det pepparkakshus på jobbet, i söndags satte vi ihop Elliots hus, bakade delar till det stora huset och pepparkakor till kalendern på jobbet. Igår var det stora kristyrverkstaden här. Var hemma för vård av barn, han har svinkoppor igen, så det var ju bra att vi hade nåt att göra under tiden vi ändå var hemma. Han gjorde snabbt slut på en rejäl omgång kristyr till sitt hus.

När huset var klart och jag hade ställt in det på hans rum så kom han ut efter en stund och hade kristyr runt hela munnen.
Jag: Har du ätit på ditt hus redan?
Elliot: Näe...
Jag: Du har kristyr runt munnen.
Elliot: Oj då.. Jag kunde inte låta bli, jag kommer aldrig kunna låta det vara!

He he... Kul unge. Nu är det fingerspår i kristyren i alla fall. Riktigt snyggt. ;) Så här blev huset förresten.


Ena sidan på Elliots hus.


Andra sidan av huset


Och så jobbets pepparkakor...

Idag ska jag baka gluten- och laktosfria pepparkakor till jobbet med. Sen får det vara bra med pepparkakorna.. Lukten står mig upp i halsen vid det här laget. Men men... Bara några kvar.. :)

Inga kommentarer: