torsdag, december 13, 2007

Och vi lussar och lussar och lussar....

Så har vi klarat av 3 av 4 lussetåg med barnen på jobbet. Dagens vända var till Netonnet där vi hade storpublik! Nästan 100 personer såg på och efteråt fick vi fika och en present som tack. :)

Har precis kommit hem från gympasalen där Elliots dagis haft sitt firande, så nu är jag uppe i 4 luciatåg på 2 dagar. Antagligen rekord för min del. ;) Såg även luciafirandet på SVT i morse om det nu räknas, då blir det faktiskt 5 luciatåg. He he...

Elliot tog sig igenom sitt framförande med bravur. Han läste sin dikt och höll takten med maracas i en av sångerna. :) Han fick även träffa sin lillebror en stund för Johan och Cristina kom dit och kikade med. Konstigt nog så var det inte så många som stannade och fikade efteråt, typ bara vi och ett par familjer till. De flesta gick dock hem vilket var tråkigt. Synd att man inte hinner sitta ner ens 15 minuter för en fika...

Naturligtvis så blev de få bilder jag hann få inget vidare, men jag bjuder på en ändå... :) Elliot är den långa tomten längst ut vid julgranen till vänster på bilden..


Nu ska jag ägna kvällen åt att packa inför resan till Dalarna imorgon... Det ryktas om många minusgrader så jag får rota fram dom varma-varma kläderna. Lyckas jag bara bli av med mitt onda öra med så blir det nog bra. Får bo i min mössa så det inte blir värre, eller nåt... :)

2 kommentarer:

lillasyster sa...

tack tack! bra att du lussar så de räcker för oss båda.. ja har inte sett ett enda iår... :( men men ja får överleva :)
Va ska ni göra i dalarna?

mamsen sa...

Hej!
Jag har ju varit väldigt tät i bihålor och öra. Blev av sjukvårdsupplysningen rekommenderad att köpa en cortisonspray som heter Rinocort aqua på apoteket, den kostade visserligen 91kr men efter ett dygn hade det släppt.
Duktig son.
Kram