måndag, december 03, 2007

Första advent...

Så var det då första advent, äntligen! Elliot kom hem vid 16 och det var bara att dra igång stora pepparkaksbaket. Catten var här och hjälpte till. Stackaren fick gå mellan pepparkaksbaket och Calle som satte upp hyllor i vardagsrummet. Vet inte var det rycket kom ifrån men jag tackar och tar emot! ;) Det blev fint faktiskt. Han lagade även Elliots säng med ny botten, satte upp hans gardiner och lite annat smått och gott.

Jag tyckte att jag var riktigt smart när jag köpte ett färdigt hus till Elliot som han kan ha på sitt rum... Men oj, oj, oj hade jag fel där! När jag öppnade paketet så hittade jag följande delar trasiga: 1 takbit och båda långsidorna. Under tiden jag försökte laga de bitarna så gick även den andra takbiten av för att jag lyfte i den. Vansinnigt dåliga pepparkakor det där, alldeles sega och mjuka. Borde ha gräddat dom extra innan jag satte ihop dom... Men men.. nu står det på hyllan och ska dekoreras av sonen. Vi är hemma idag för han har fått en svinkoppa... igen! Så det är ju tur att vi har att göra idag så han kan hållas sysselsatt.

Degen räckte precis till att göra delar till ett vanligt stort hus att ställa i vardagsrummet, men det var på håret. Mycket bra beräkning av oss.. ;)


Elliot in action med pepparkaksdegen!


Det är aldrig fel med en ingenjör vid bakbordet ;)


Mysigt med första ljuset tänt :)

Återkommer med rapporter om hur vackra våra hus blev när de blev klara. :)

Inga kommentarer: