fredag, november 30, 2007

Snart advent! :)


Äntligen har ljuset börjat komma tillbaka! Jag har börjat se ljusstakar och stjärnor i fönstren och har hunnit få in lite hemma med faktiskt. :)

Var på Lagerhaus igår och shoppade ny adventsljusstake och datumljus. Sånt måste man faktiskt ha! ;) Skaffade ett par blommor med häromdagen. 2 julstjärnor och en liten uppsättning med hyacint och dekorationer. Mysigt!

Elliot kommer hem nu på söndag och då har jag lovat att vi ska baka pepparkakshus. Det blir lite lagom mysigt så där på första advent. Skaffade en chokladkalender till honom igår med när jag ändå var igång med handlandet. Hittade en ny variant på Lagerhaus faktiskt, med nån halvond liten tomte på som heter Supertomten. Kul liten figur faktiskt. Han fanns som pepparkaksform med texten "Ät en elak tomte så blir du snäll". Vansinnigt underhållande tyckte jag och Catten i alla fall. ;)

För att roa min kära syster som tydligen målar sina advenstljusstakar svarta så har jag nog hittat något som passar inte bara henne utan även mig... Ett änglaspel med små döskallar på! Väldans söt! Dock får jag flytta upp den på hyllan när vi lämnar katten hemma själv... Man kan ju bara tänka sig hur lockande dom snurrande döskallarna är i hennes busiga kattögon. ;) Rädda det som räddas kan! He he...


Så vad säger du syster?? You like? ;P

3 kommentarer:

lillasyster sa...

I like! I like alot :)) å min adventsljustake blev attans bra, blir finare o finare varje gång jag ser den faktist=)) Ska gå o köpa en julstjärna eller två i affären nu.. dom ju tokbilliga o fina nu till julen :)) kram på dej

lillasyster sa...

undra vart ja fått mitt pysslande ifrån.. hmm måste tänka...öhhh *host host* ;)

mamsen sa...

Fint pyntat bord, men döskallar hmmm?

Kram