torsdag, november 15, 2007

Min unge är otrolig!

Gårdagen var en spännande dag som sonen dominerade helt och hållet måste jag säga. Jag var tvungen att väcka honom redan vi 5:20 för att vi skulle hinna till jobbet och öppna kl. 6. Det är aldrig kul att köra upp honom så tidigt, han är mer död än levande. I alla fall under de första 3 minutrarna sen är han i full gång som vanligt. ;)

Efter att ha varit på jobbet fram till 12.30 så gick vi hem en snabbis och sedan var det dax för ett besök på BVC. Jag tror att han nog var attans nervös för han pladdrade oavbrutet hela promenaden ner till vårdcentralen och hela tiden i väntrummet innan vi fick komma in till sköterskan. Hela besöket blev sedan en uppvisning a la Elliot i högform. För att han inte skulle fundera på sprutan som ingick så fick vi ta den först. Innan han ens han börja orma sig i mitt knä så var den avklarad utan några problem.

Resten av besöket gick bra. Han målade ett vansinnigt snyggt självporträtt, lärde sköterskan att räkna äpplen, rotade runt i alla hennes hyllor, hoppade jämfot och lekte pirat med lapparna man har framför ögat när man gör syntestet. Som vanligt var han väldans duktig! Förstår inte hur smart den ungen är, han förvånar ständigt!

Vi gick en sväng i stan efteråt och köpte ett Spindelmannen-märke att laga hans jeans med och sedan letade vi present till tjejerna som har kalas på lördag. Till slut så hittade han en bra affär att handla i och fixade köpet nästan själv. Han valde vilka grejer de skulle få med stor noggrannhet, var och hämtade expediten för att få veta vad saker kostade och såg till att vi fick med oss en massa presentpapper, snöre och kartonger hem så vi kunde slå in paket. Som vanligt charmade han alla som kom in i affären och gick därifrån med 2 påsar med sina grejer i. Det enda jag var tvungen att göra var att betala... Så klart! ;)

Jag tror inte man kan få en snällare unge faktiskt... Även när jag tycker att han är urjobbig och bara härjar omkring så är han 1000 gånger snällare än många andra barn. Undrar just om man vågar skaffa fler ungar.. He he... :)

4 kommentarer:

mamsen sa...

ja, han är verkligen fantastisk.
Kram tänker på er.

lillasyster sa...

han e så duktig så :))

lillasyster sa...

jag anser mig inte tillräckligt vuxen för att få hantera de smälta sockret :)

lillasyster sa...

haha mmm tittar på oprah nu :P