onsdag, november 28, 2007

Min snö...

Nu har Borås gjort det igen! Min snö som varit så fin i 2 dagar håller nu på att regna bort! Uäää!

Efter att ha bakat delar till pepparkakshuset igår på jobbet så fick jag julkänslor och gick och köpte mig lite julblommor. Det myste till det lite hemma iaf. De behövs verkligen idag när det ramlar ner iskalla, blöta droppar. Idag pysslade jag och Johanna ihop pepparkaksdelarna till ett hus med smält socker. Det är lite halvknepigt när man har ett tokkänsligt brandlarm i huset som reagerar på minsta rök. Vi fick stänga in oss i vårt kök på avdelningen och öppna alla fönster under tiden vi höll på. Sedan blandade vi kristyr men då tog florsockret slut, så vi får dekorera imorgon istället för idag på eftermiddagen. Men bara det är torrt tills vi ska lämna in det till Swedbanks tävling imorgon eftermiddag så gör det inte så mycket. ;)

Ska se om jag kommer ihåg att fota vårt bygge så ni kan få se hur vacker det blev... ;)

2 kommentarer:

lillasyster sa...

ni har iaf haft snö, här e de typ 10 grader varmt o regn.. har inte haft snö sen mamma o pappa va här.. o då låg den i en dag typ.. craaaai I want snow...

mamsen sa...

Hej!
Hur har det gått med pepparkakashuset? Vi behöver komplettera Elliot med 200kr. Har du något förslag?
kram