torsdag, november 22, 2007

Kan världen bli mer grå?

Jag tror allvarligt att den här månaden försöker döda mig! Har aldrig upplevt några problem med november innan, men nu när jag har hamnat i det vanliga jobbträsket så måste jag säga att jag blir mer och mer övertygad om att november hatar mig. Det blir alldeles grått och just när man tror att det inte kan bli mer grått, så sänker sig det gråa som ett lock över hela världen. Det är svart när man går till jobbet, grått halvljus hela dagen och svart när man går hem igen. Vansinne!!

Igår kompenserade jag den grå/svarta världen genom en shoppingrunda mini med Catten. Köpte lite småsaker, mestadels glittriga bara för att sparka det gråa på smalbenet. Kändes som jag lyckades, även om det inte höll i sig mer än till i morse. ;)

Man borde rimligtvis kunna göra något åt det här! Snälla nobelpristagare uppfinn sommarljus i pillerform så ska jag gladeligen knapra dom hela hösten!


3 kommentarer:

mamsen sa...

Hej i novemberrusket!
Lugn om en dryg vecka börjar livet vara värt att leva igen, när alla stjärnor och ljusstakar lyser upp hemma och hela staden.
Kram

lillasyster sa...

om en vecka lyser hela världen upp sig igen!! iaf hemma hos oss! här blir de jul på fredag! kram
PS: nobelpristagare uppfinner aldrig sånna bra saker..bara saker man inte vet att dom finns... DS

lillasyster sa...

sucks to be u=) hoppas ni har en trevlig kväll!kram