lördag, november 10, 2007

Helg & istid på ingång...

Ibland är han för söt den där sonen. I morse väckte han mig 8:15 för att glatt tillkännage att han varit uppe "sedan det var alldeles mörkt ute" och för att överlämna dagens första alster. Visst är den otroligt söt!

Han hade varit i köket och hämtat formen vi gör pepparkakshjärtan med för att få till det fint på teckningen och sedan har han på egen hand ljudat sig till hur man skriver "Till mamma från Elliot, Grattis, Älskar och Snäll". Har inte en aning om hur sjutton han lärt sig det där, men det har kommit nu de senaste veckorna faktiskt. Han läser, eller ja.. ljudar och gissar kanske, på allt han hittar med stora bokstäver på. Det är jättekul att kolla på honom när han håller på. :)

Jag vet inte om teckningens innehåll är basert på det faktum att han blev av med sin fjärrkontroll igår kväll efter ett måttligt ilskeutbrott, men oj vad han har älskat sin mamma och Calle idag. Ända tills det var dax att städa rummet, då gick det över en stund. ;)

Vi gick ner till stan på eftermiddagen och köpte lördagsgodis och gick sedan på bio och såg Råttatouille. Den var ganska söt faktiskt och vi lyckades trycka i oss en jättebunke popcorn.. som vanligt. ;) När vi sedan kom ut från bion var det alldeles mörkt och svinkallt. Inte så mysig promenad hem. Elliot hade trubbel för hans ben var vingliga. Han hade suttit för länge sa han så hela ungen var som en mask som stapplade fram hela vägen hem.

Det var för övrigt ett under att han ens lyckades vara tyst under hela filmen, för jösses vad han pratar just nu! Munnen går i ett och han är som en sportkommentator som måste berätta om allt som händer, allt han tänker, allt vi gör, allt han ser... You name it! Försöker påminna honom om att vi faktiskt också både ser och hör vad som händer men det hjälper inte direkt. Ibland så tror jag att han är övertygad om att han inte får luft om han inte pratar.. hehe.. Men jag var säkert likadan när jag var liten misstänker jag.. What goes around, comes around... ;)

Tandoorikycklingen står i ugnen och det kurrar i magen, så jag ska gå och ta hand om den. God kväll! :)

2 kommentarer:

lillasyster sa...

Nu har moster varit bort för länge från monstret när hon ser teckningen o tårar letar sig fram :) krama honom massor från mig o hälsa honom att jag saknar honom. kram =)

mamsen sa...

Hej Elliot!
Vad fint du skrivit.
Kram

Jenny jag vet precis vem han brås på både du och Johan har talets förmåga.
Massor av kramar till hela familjen