måndag, november 19, 2007

Grå, grå måndag...

Den sedan tidigare trevliga början på vintern har inte helt oväntat kommit av sig. Igen! Nu är det bara grått, grått, grått med äckligt småregn och tillräckligt kallt för att det ska kännas in i märgen. Hu! November är verkligen en tråkmånad, det händer ingenting alls! Det är väl tur att det kommer en hysterisk julmånad precis efteråt så att man få införa lite mys och pynt efter tråkgrå dum-november.

Som förskollärare får man dessutom en dubbeldos av allt som har med julen att göra. Inte nog med att man pyntar och fixar hemma, man får ägna hela dagarna åt att pyssla med. Fast pyssel är ju något jag gillar, speciellt om man får pillra med glitter, så det stör mig inte direkt. Funderar på att indoktrinera ungarna med Julsånger med Kurt Olsson och damorkestern. Hysteriskt rolig julskiva faktiskt! Har man en gång hört sagan om Trollerifrieriet med trollkarlen Francesco Arabaldi och hans söta dotter Gudrun så glömmer man den aldrig! Jag har iaf inte lyckats bli av med den. ;)

Elliot åkte till sin pappa igår, så nu är han borta i 2 veckor. Det blir både tyst och tomt när han inte är här, men det är ju jättebra att han får träffa sin pappa lika mycket som sin mamma. Fast jag saknar honom en väldig massa när han är borta, den lilla busungen.

Mamma och pappa har vid det här laget fått vår ganska tråkiga önskelista. Svårt att önska sig något eftersom vi inte direkt har någon som helst plats över i lägenheten så länge som vi bor så här trångt. Presentkort på kläder är dock alltid uppskattat. Kanske på Gina Tricot eller varför inte på www.junkyard.se? Trevlig nätbutik det där. :)

Kom på att jag kanske skulle önska mig ett bidrag till en ny tatuering, men de är inte alltför populära hos föräldraskapet även om jag nu inte har lagt mig till med några stora blaffor. Har funderingar på att göra något med Elliots namn i, det har jag tänkt sedan han föddes faktiskt.. Får se när inspirationen dyker upp och ger mig ett bra motiv. Annars funkar det ju alltid att köpa glitter till mig.... ;) oavsett om det är äkta eller inte så gillar jag det! Fast jag har ju inget äkta glitter kom jag på.. Håller mig till det jag har råd att tappa bort utan att bli ruinerad... ;)

Näe, nu ska jag lägga mig i soffan en stund. Har varit uppe sedan 5.30 och har sovit dåligt i drygt en vecka, så det är skönt att kunna vila lite när man får chansen.

3 kommentarer:

lillasyster sa...

kurtan rokkar!!!! :)

lillasyster sa...

ja säger ju de, ge mej ett jobb så ja kan göra nått vettigt istället :)

Anonym sa...

trollerifrieriet men kurtan är bland de bästa på hela julen! kul att hitta någon som är lika frälst som jag :)
varje år hängs granpyntet upp till tonerna av den skivan!