fredag, oktober 12, 2007

Kvällssändningen...

Så var den här dagen snart slut... Sitter i soffan och tittar på "Fredag hela veckan" och har precis nattat monstret. Det blev en lång dag för lille mannen. I eftermiddags när sambon kommit hem så gick jag och hämtade lite regnkläder på dagis eftersom vi ska spendera morgondagen utomhus. Packade sedan in pojkarna i bilen och åkte till Knalleland och mötte upp Bella, Mattias och flickorna på Max för att käka lite. Efter sedvanligt tjat och byte av mat med sonen så fick han i alla fall i sig sina pommes, sin milkshake och en bit av min burgare. Hans egna nuggets dög inte, "dom smakar inte som vanliga kycklingbitar mamma!". Viktigast var ju att han fick gå upp och leka på övervåningen så han och tjejerna drog iväg upp dit. Jag tog med mig Bella och attackshoppade en top tills imorgon. Sprang på den jag sett i tidningen precis innanför dörren på Vero Moda och högg med mig 2 in i provrummet. Den är fantastiskt partylicious måste jag säga! ;) Lite dyr men det var jag värd idag. I like!

Vi hann tillbaka till Max innan pojkarna ens lyckats lasta ungarna i bilen och en snabb logistiklösning tog form så jag och Bella tog bilen hem till oss med barnen. Pojkarna inväntade skjuts för att ta sig till kompisarna och sedemera bowlinghallen. Hemma vidtog stora härskarkriget mellan sonen och Ida, som visade sig vara precis lika tjurskalliga. ;) Efter några timmar och en jättekastrull popcorn och päronsaft i varsinn vattenflaska klarade dom faktiskt av att leka civiliserat med piratskeppet. ;) Dom är roliga ungarna! Jag och Bella gjorde karriär som soff-kritiker framför Idol, ett program jag normalt aldrig tittar på. Fredagar har dock visat sig vara usla tv-dagar, trots att vi har 55 kanaler så finns det inget att se, så det fick duga för kvällen.

Eftersom jag har stulit sambons nycklar så lär jag få gå upp och släppa in honom när han kommer hem sedan, men det överlever jag nog. ;)

Funderar på att blanda fetaguck och äta lite chips...

Tre skitungar på samma bild!
(Lillebror, hans son & mitt monster)
:)


1 kommentar:

Eow sa...

Hehe. Du har det inte så illa du heller tycker jag allt. Fina skitungar har du med ;)