torsdag, oktober 18, 2007

Förevigad fröken Fossing ;)

Idag var det inte lätt att ta sig ur sängen inte... Gårdagens tokdag hade verkligen satt sina spår. Även Elliot var av det tröttare slaget och inte särskilt intresserad av att gå upp och gå till dagis. 15 svordomar och 34 besvärligheter senare var vi iväg till dagis. I alla fall ner till porten och ut till soptunnan där jag fick vända när jag insåg att jag hade tofflorna på mig istället för skor. Tillbaka upp igen för att hämta skorna och sedan iväg.. igen... Kom till dagis utan större missöden, lämnade Elliot och gick sedan mot jobbet. Halvvägs kom jag på att jag glömt lämna Elliots utebyxor på hans krok, de skulle säkert göra en sabla nytta i min väska. Det var hur som helst för sent att vända så jag fick traska på till jobbet.

Vi hade porträttfotografering idag. En aktivitet som kan få vilken fröken som helst att få magsår bara av tanken. Inte helt lätt att organisera 22 ungar som ska se snygga, propra och gärna glada ut på korten. Vi behövde dock inte oroa oss, fotografen var helt suverän! Jag tror inte att den tog mer än 20 minuter för henne att knäppa kort av alla barnen vart och ett för sig själv! Makalös människa måste jag säga. Men det är klart, om man låter barnen säga "kamelskit" och "apfjärt" för att få dem att skratta så... ;) Även vi fröknar fick äran att fotograferas.. Så nu får jag inte bara hem skolkort på Elliot utan även på mig själv. He he!

Hämtade en mycket trött son efter jobbet. Inte bara jag som känner av att det var en tuff dag igår med andra ord. Mamsen och papsen har tydligen fyndat en ny lägenhet så här på eftermiddagen oxå. Fick fin-fina bilder på mejlen för en stund sedan och den ser jättefin ut. Gott om sovrum för påhälsande släktingar... hehe.. ;) Så grattis till dem! Nu vill jag flytta med. Är i ärlighetens namn jäkligt trött på att ha sovrum i vardagsrummet. Ska surfa hus-sajter omedelbums!


Jättetrött Elliot orkar nästan inte titta på Byggare Bob... Då är det illa!

1 kommentar:

lillasyter sa...

ähhh håll käft :P

sött monster :) krama honom från mostertanten!