söndag, oktober 21, 2007

Cross & svamp!

Så var helgen över, fantastiskt vad snabbt de passerar. Var på trevlig middag hos Catten & June i fredags. Mumsig mat serverades och trevligt sällskap fanns det med. Det blev ganska sent hem, men vi kunde ju ta sovmorgon. Lördagen blev en slappdag utan dess like och vi kom iväg till Knalleland vid 15-tiden. Käkade på Max och trampade sedan runt på City för att hitta mat till kvällen och kommande vecka. Fick naturligtvis avstämning i självscanningskassan.. IGEN! Börjar tröttna på det där. Vi har aldrig missat att scannan nåt men av de 10 senaste gångerna vi handlat så har vi nog fått avstämning på typ 8 av dem. Kul att storhandla och ha allt packat i påsar för att sedan packa upp allt i kassan igen. Man kan ju likagärna gå i vanliga kassan då... suck!

Åt våfflor på kvällen och Elliot blev aningens förnärmad när han var mätt efter en halv våffla. Han åt rejält med mat på Max, för ovanlighetens skull, och sedan lördagsgodis på det. Hans min var obetalbar, när han insåg att han inte orkade ens när det var mys-mat på gång. ;)

Idag väckte Duracells sms mig vid 9 och informerade om att det fanns bastu att tillgå om så önskades. ;) Där har vi en som ständigt är igång. Vi åt frukost och packade in oss och unge i bilen och letade oss ut på landet och hem till Duracellen och Reine. Nu var det dom stora pojkarnas tur att leka med crossarna. He he. Catten, June och Duracell såg ut som proffs i snygga crosskläder (snyggt ass June!). Samma åker som förra veckan, nu med större hopp. Det var ganska bra fart på dom vill jag lova. Elliot haffade Reine som chaufför och fick åka han med. Jag ägnade mig åt att kolla lite på dom andra, sedan tog jag med mig min påse och tog en sväng upp i skogen. Knallade runt ett tag och hamnade så småningom i en sluttning där jag till min stora lycka hittade mer trattisar än jag nånsin har plockat på en och samma gång! Vem fan behöver en cross när det finns svamp i skogen!? Inte jag iaf... ;)

När jag kom tillbaka med min fångst så körde de andra fortfarande för fullt, men det började kurra i magarna. Jag, Catten och Duracell tog med Elliot och gick tillbaka till huset där Duracell egenhändigt svängde ihop massor med spaghetti och köttfärssås. Det satt fint efter en heldag ute vill jag lova! Lite kaffe på det och sedan var man mer eller mindre färdig för middagsluren. ;) Naturligtvis så skulle det lekas med helikoptrarna och Calle retade livet ur de andra genom att lyckas landa helikoptern på takfläkten, något som tagit Reine ett bra tag att lyckas med. Det tog Calle typ 5 minuter. Gissa om han var nöjd. ;)

Efter maten åkte vi till en stor åker och där flögs de stora planen en sväng. Mycket vuxenleksaker finns det. ;) Vi var med en kort stund men åkte snart för att lämna Elliot hos pappa. Nu är han borta i 2 veckor igen. Det är inte så kul, men det är ju bra att han får träffa sin pappa med. Efter avlämning av barn så åkte vi hem. En dusch var inte helt fel! Hade fortfarande pinnar i håret efter kryp-jagandet av trattisar under små eländiga träd i skogen. :)


June in action!


Hur man landar en helikopter! ;)


Dagens fångst! *nöjd*

1 kommentar:

helena sa...

fossil... de har vi ju sagt länge :P