tisdag, oktober 02, 2007

22+x - coming right up! ;)

Inte för att jag är nåt större Europe-fan, men ändå... Det är hög tid att räkna ner dagarna, nästan timmarna (!) tills man går från 20-åring till nästa årtionde. Hemska tanke! ;) Dagarna i ända påminns man av vänliga jobbarkompisar om att det är dax att bli 30; "ska du vara ledig på fredag när du blir gammal?", "inte konstigt du tappar minnet så gammal som du är!" hehe! inte helt ovanliga kommentarer i dessa dagar.

Sedan kommer man hem och då ska man ha koll på allt som har med festen att göra... Fördrink ska fixas (tack mamman för bag-in-boxen vodka), maten ska planeras (tack sambon som tagit över ansvaret för den), musiken ska lösas (tack johan som dj:ar och ludden som lovat mixa lite skivor) och sen proppsar folk på tipspromenad med mer eller mindre pinsamma frågor (verkligen tack till catten - notera ironin i detta tack). *flinar*

Har ärligt talat lite panik inför festen... Jag är inte så bra på att vara festföremål, har definitivt mycket lättare för att fixa och dona fester för andra. Men det verkar som att det är dax för "suck it up" och acceptera att man själv ska bli firad. Får glädja mig extra mycket åt att det är ett tag kvar tills nästa firande lär äga rum. Just nu hoppas jag dock på många trevliga människor och en sjujäklans fest! Känner jag mina vänner rätt så är det precis vad det blir... :)

1 kommentar:

Eow sa...

Jag planerade en jättefest för närmare 150 pers när jag fyllde 30... Men så fick jag inte boka lokalen jag behövde så jag sket i allt och drog med familjen till Rom istället... Gudomligt!!! I Löööööv it :D