torsdag, juli 19, 2007

Helt slut!

Ska den här veckan aldrig ta slut? Känner mig helt slutkörd, sänkt och svullen. Blä!
Fick provsvaren från VC igår och tydligen har jag lite lågt TSH-värde och behöver ev justera om mitt Levaxin. Ska in på extra provtagning om ca 2 veckor. Eftersom det var ett tag sedan mitt värde ändrade sig (typ när jag väntade sonen) så var jag tvungen att surfa lite på sjukvårdsupplysningens hemsida för att kolla vilket värde som faktiskt är vilket. TSH är det hormon som bildas i hypofysen och som i sin tur styr sköldkörtelns funktion. Dvs lågt TSH gör att jag får brist på ämnesomsättningshormon och jag får tillbaka de gamla, men ack så otrevliga, symptomen jag hade förr länge sedan. Blir trött, frusen, får finnar å ökar i vikt. Symptom man hemskans gärna inte vill ha med andra ord. ;)

Hoppas att nästa prov verkligen visar lågt det också så att jag kan få höja min Levaxin-dos och återgå till ett mer vaket liv igen... ;) På jobbet är det mer än långsamt kan man väl säga, men det blir så under jouren. Man känner inte direkt att det går att göra så mycket när man är många som jobbar och få barn dyker upp. Hade bara vädret visat sin vackra sida så hade det känts aningens bättre, oavsett hur lite barn man har så är det svårt att roa dem när regnet öser ner och det blåser småspik ute. Det finns inte en lekplats som är uppskattad i det läget vill jag lova. Hur som helst så är det bara en vecka kvar, förutom imorgon då, innan det är semester igen. Hoppas på augustisolen vill jag verkligen säga. Var uppe 5 imorse och öppnade vid 6, samma sak imorgon. Sedan ska det bli skönt med lite helg!

Inga kommentarer: