fredag, juli 13, 2007

Helg igen. Härligt!

Äntligen har ännu en arbetsvecka gått, det händer inte mycket på jobbet när det är jouröppet faktiskt. Inte många barn, de som är anmälda dyker ofta inte upp och där blir man sittande. Men visst är det skönt att barnen får vara hemma med sina föräldrar på sommaren, de behöver ju sin ledighet de oxå. Speciellt för de som går långa dagar annars, de gör ju faktiskt mer än en heltids arbetsvecka när deras föräldrar jobbar.

Började kl 6 imorse och hann redan innan frukost reta upp mig på en insändare i BT. En ung dam vid namn Jytte som är nominerad till ordförande för SSU (här i stan antar jag) som uttryckte sina åsikter kring alliansens sätt att hantera tillgången till högre utbildning. Hon förbannade borttagandet av 25:4-regeln och minskandet av antalet studieplatser, dock nämnde hon ingenting om vad man ska göra med alla de som kommer in pga sänkta krav på intagningen utan att ha en solid kunskapsgrund att stå på. Hon sa heller inget om hur detta påverkar kvaliteten på utbildningarna och vilket värde en examen får pga av detta. Så jag författade lite snabbt ett svar på hennes insändare och mejlade det till tidningen. Vi får väl se om det dyker upp i tryck eller inte. He he... ;)

Nyss hemkommen sitter jag i soffan och samlar kraft för att städa lägenheten. Ibland är det superterapeutiskt att städa, men det infaller tyvärr alltför sällan. Idag verkar det inte infalla alls, det känns bara tråkigt och skitjobbigt. Blä! Ska försöka färga håret med, ska ju på Saras och Suss bröllop imorgon. Jag och Catten ska vara vittnen, vars uppgift enligt Sara är: "Ni ska stå där framme och se söta ut och sen skriver ni på ett papper." Låter ju inte så svårt kanske, om det nu inte vore för att håret är vackert solblekt, på gränsen till rosa, sen Greklandsresan i juni. Men man kanske ska lita till sin otroliga karisma och skita i att färga, eller nåt... *flinar*

En glädjande nyhet är dock att jag har börjat mejla fram och tillbaka med min gamla studiekompis Emsypemsy från Umeåtiden. Riktigt roligt att höra av henne igen. Vi är ungefär lika bra/dåliga på att höra av oss men just nu så går det ett par mejl fram och tillbaka under dagarna. Kul, kul! Får försöka vara bättre på att upprätthålla det hela den här gången bara. ;)

Näe, dax att göra ett handtag eller två... eller så lägger jag mig i soffan en stund, har ju trots allt varit uppe sedan 4.30 eftersom jag hade den stora "turen" att vakna en halvtimme innan klockan ringde imorse.

Inga kommentarer: