fredag, juni 29, 2007

Första veckan avklarad...


Slapp lunch i skuggan av ett olivträd. Tid att tänka, tid att leva...


Jag har överlevt första veckan efter semestern! Inte illa om jag får säga det själv faktiskt.


Jag har schemalagt personalen som ska jobba på jouren, haft möte med chefen och arbetslaget, haft öppet hus för att träffa barnen som ska komma på jouren, målat om fronterna på byrålådorna på jobbet med griffelfärg, slagits med jobbets dator, tvättat en mastodonttvätt, vant mig till med att laga mat igen efter 2 veckor på restauranger, fikat med Lotta, shoppat kläder till Ellioten och en massa annat. Kanske inte konstigt att veckorna går fort när man hela tiden har att göra. I söndags muttrade sambon om att det var 5 veckors arbete innan det är semesterdax igen, men nu är det bara 4 veckor! Jag hoppas att det går lika fort som vanligt...

Borås visar som vanligt sin mest charmerande sida... dvs den som består av tokregn, ösregn och ännu mer regn. Vansinnigt irriterande måste jag säga. Tur att vi redan fått 2 veckors sol annars hade jag nog blivit tokig.


Längtar tillbaka till Paradise Beach, Paleokastritsa, Korfu.

Augusti-semestern blir dock på hemmaplan, iaf mer eller mindre. Men det känns som att jag faktisk fått en aning om hur man gör när man slappnar av och njuter av stunden...

Inga kommentarer: