tisdag, april 24, 2007

Produktivitet och lärdomar dagen till ära

Idag har varit en dag full av saker som skulle göras. Var tillbaka på jobbet efter en vecka hemma med Elliot och det var lika kul som det var jobbigt. Mycket att göra på jobbet men skönt att slippa hänga hemma i soffan. Efter jobbet var det bara att gå raka vägen hem och hämta upp en glömd regnjacka som skulle till sonens dagis och ett paket som behövde vägas. Regnjacka lämnad, schema ikryssat på dagis och paket vägt (5770 gram blidde det) och så hem igen. Väl hemma fick jag en inbjudan till ett besök i bingohallen (jag vet! herregud! tantvarning!) och slängde i en maskin tvätt på vägen ner till stan.

Stoppade tveksamt (och asgarvande) in huvudet i bingohallen med min kompis och fick brickor och en rosa penna (bara 3 kr för den!) och sen var det bara att börja kryssa. Jösses, vad många olika rader att hålla reda på! Tur att min kompis visste vad hon höll på med annars kunde det gått riktigt illa. 1½ timme senare, en bunt bingobrickor och en 20-kronorsvinst senare fick vi lov att gå hem. Får nog erkänna att med rätt sällskap så var det rätt kul faktiskt. Något bisarrt, men kul.

Väl hemma var det dax för tvätten igen, mat så klart, mata katten med nyinköpta p-piller (inte poppis) och sen påbörja hårfärgning... Lillasyster kom förbi och fixade färgen i nacken (man kan inte se allt) och som lön för mödan fick hon den överblivna tandoorifilén som matlåda till imorgon. Det får man väl ändå anse vara ganska produktivt för att vara en måndag. ;)

Vad har jag lärt mig idag då?
Ibland är det skönt att få lite tid helt själv.
Bingo var rätt kul faktiskt... ändå... ;)
Rättvisa kan vara otroligt orättvis.
Hårfärg e bra för själen.
Man bör lägga sig tidigare när man ska upp imorgon ;)

Sov sött, det ska jag försöka göra... :)

Inga kommentarer: