torsdag, mars 29, 2007

Tillbaka till skolbänken...

Nog för att livet är mycket sol och utomhustid just nu, men nån gång var det tvunget att hända. Jag pratar om de eländiga kompletteringarna som jag har liggande sedan tiden på utbildningen. Löjliga poäng som jag bara inte orkat ta tag i och som sedemera mest känns vansinnigt irriterande. Efter månadens ekonomiska chock (tack så HEMSKT mycket för den CSN) så insåg jag att de där 300 kr extra i månaden som mitt examensbevis kommer att ge mig faktiskt kan ge mig lite hjälp. Så här sitter jag nu med mina gamla böcker å ett mejl från högskolan med kuliga kompletteringsuppgifter. Det är ju fantastiskt hur mycket man kan komplettera bara genom att läsa saker å skriva en reflektion över det man läst. Man kan ju undra hur mycket högskolan bryr sig om vad jag skriver, eller om de bara godkänner eländet för att de äntligen ska få ut sin statliga peng för utexaminerad student. Eftersom jag är lärare så tillhör jag ju dock den gruppen av studenter som knappt är värda nåt alls i pengar för lärosätena, men det får bli någon annans huvudvärk.


Inga kommentarer: