måndag, mars 19, 2007

Måndag morgon - ändlös plåga...

Att vakna i morse var inte speciellt lätt och det kändes verkligen som en extremt måndagsaktig måndagsmorgon. Jag hade ingen lust alls att gå upp. Till viss del kan det ha med att göra att kattkräket beslutade sig för att vara både skrikhalsig och odräglig vid 3:30-tiden i morses. Maken till ettrig och överjävlig katt får man leta efter. Hon mjauade högt och vackert, klev omkring på mig, lekte med roliga saker som lät en massa och hittade på vad hon nu kunde för att få mig att vakna. Vad hon ville? Fråga inte mig... Störa mig så mycket möjligt gissar jag på, vilket hon lyckades med. När jag stod i duschen i morse så sved det ordentligt på vänsterarmen och mycket riktigt... 3 vackra röda rivmärken har hon skaffat mig det lilla kräket. Märkte det inte ens i morses när hon väsnades, men jag måste ha hängt armen över sängkanten eller nåt och då passade hon på det lilla monstret. Jag funderar seriöst på att skaffa henne en kattkompis som kan leka slut på henne på dagarna så hon sover på nätterna. Eller helt enkelt så gör det så att jag får sova... och det räcker för mig.... ;)

Inga kommentarer: