måndag, juni 05, 2006

Sommar å förändringar

Så var det officiellt sommar även här. Studenterna försvinner, matsalen stänger (pff!) å jag ska snart vidare från kåren till nya äventyr som förskollärare. Från att jobba med det som varit mitt liv och fritidsintresse sedan 1997, till ett riktigt jobb med allt vad det innebär. Riktig semester, löneförhandlingar, reglerad arbetstid... Förvirringen är total.

Livet känns ändå inte rättvist och grubblerierna hopar sig i mitt huvud. Vet inte vart jag ska ta vägen å paniken lurar hela tiden runt hörnet. Ska allting vara svårt? Ska inte sommaren å solen jaga bort alla moln från den mörka tiden på året? Min vanliga taktik att smita undan det jobbiga försöker jag lägga på hyllan för att jobba mig igenom det, men det känns hopplöst. Många ger råd, ältar med mig, pratar, tröstar, bollar tankar... Jag är tacksam men panikkänslorna hotar ta över när jag inser å kanske förstår... Life is a bitch..

Inga kommentarer: