tisdag, mars 28, 2006

Vuxen? Jag? Hjälp!

ok, så nu är tiden kommen. vissa säger "äntligen" jag vet inte vad jag ska säga. måste man "BLI vuxen"? det låter så.. så slutgiltigt på något vis. jag är ju jag och det vill jag ju gärna fortsätta med, frågan är ju då om jag blir mindre jag av att bli vuxen. eller kan jag kanske integrera lite vuxen i mig?

jag tror nog att hela dilemmat egentligen beror på hur jag definierar en vuxen. visst är det konstigt! jag, 28 och ½ år gammal med son och sambo, ser inte en vuxen när jag ser på mig själv.
är jag konstig som gillar att gå till kåren fortfarande?
är jag konstig som är mer lekfull än "seriös"?

hur blir man egentligen vuxen?
min mamma sa, när sonen var nästan 1 år gammal, "tänk att det skulle krävas en graviditet för att du skulle bli vuxen!" då var jag 25, jag borde per definition fortfarande vara vuxen alltså.. =) eller?

jag kanske helt enkelt ska fortsätta att vara jag och låta andra definiera vad vuxen är... =)

Inga kommentarer: